Svar: Weekend uden børn!
24. januar 2011
Alder:
9 mdr.
Kære S
Jeg synes det lyder dejligt med en weekend i Paris :)
Det jeg umiddelbart hæfter mig ved i dit brev, er at jeres ældste datter selv er begyndt at give udtryk for gerne at ville være hos moster og sove sammen med sin kusine. Dette er det bedste udgangspunkt man kan få, når børn skal passes og i princippet skal børn ikke "på ferie" uden mor og far, før de selv giver udtryk for gerne at ville.
Det er jo, som du også selv er inde på, ikke pigernes behov at mor og far tager til Paris, eller deres behov at blive passet af andre end jer - men, det kan jo stadig godt være et reelt behov for jer og derfor også helt okay.
Lillesøster vil naturligt ikke kunne forholde sig til hvad der skal ske, hvor I er, hvornår I kommer igen. Men fordelen er at hun har en storesøster og naturligt vil spejle sig i hende. Hun vil se storesøsters glæde og det vil være rart for hende, at de to passes sammen, så hun ikke er ladt alene. Lillesøster vil dog godt kunne reagere med afstandstagen og afvisning af jer, når I forældre kommer hjem igen og det skal I naturligvis være forberedt på. I kan ikke gå ud fra at hun med det samme kaster sig om halsen på jer...
Du fortæller at moster og pigerne kender hinanden godt. Kusinen er næsten alderssvarende med jeres ældste datter og de to har det godt og hygger sig fint sammen. Moster har tilbudt at passe jeres piger og da hun er gravid, vil der sandsynligvis være lidt ro på hjemme. De skal ikke meget andet, end bare hygge sig sammen og have det sjovt og dejligt og det er super.
Som sagt er det jeres behov, men det er jo ikke noget I gør hyppigt. Der er tale om muligheden for at få 2 dage sammen som par - og det vil være en tur I kan leve længe på. Du lyder til at have gjort dig mange overvejelser og jeg synes godt at I under de givne omstændigheder kan tage af sted.
Rigtig meget held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske